Бидэнтэй нэгдэх

Цаг үе

Бохир гар

Огноо:

,

Миний ажил бол автобусны жолооч. Би өдөрт хэдэн хүнтэй харилцаж, хэдэн хүнд үйлчилдэгээ тоолж байгаагүй ч бүх хүнд эелдэг бас чин сэтгэлээсээ үйлчлэхийг хичээдэг. Яагаад гэхээр хотын соёл надаас, миний унаж байгаа тээврийн хэрэгслээс эхлэлтэй гэдэгт итгэдэг.

Миний жолоодож яваа тээврийн хэрэгслээр янз бүрийн хүмүүс үйлчлүүдэг. Цэвэрхэн хувцаслаж үнэртэй ус сэнгэнүүлсэн охид бүсгүйчүүд, хааяа нэг эхүү татуулан орж ирэх залуус ч байна.

Би өдөрт хэдэн мянган хүнд үйлчилдэг. Тэднээс суралцах зүйл ч их байдаг. Зөрөөд өнгөрөх хооронд бие биенийгээ хүндлэх, хааяахан халамжлах нь дэндүү бахархмаар.

Их л зүйлтэй таардаг юм даа. Сайны хажуугаар саар зүйл ч бас байдаг. Эмээ шиг нь, өвөө шиг нь хүн хажууд нь таяг тулаад зогсож байхад чихэвчээ зүүгээд нүдээ аниад суугаад байх залуус ч байна. Нийтийн тээврээр үйлчлүүлж байж хувийн унаагаараа явж байгаа мэт орилох, чарлах хүн ч байна. Гэрээ олохгүй буруу чиглэлийн автобусанд суусан хөлчүү хүмүүс ч байна. Заримдаа эрүүл ч албаар буруу чиглэлийн автобусанд суусан хүмүүс байдаг.

Эдгээр хүмүүс дундаас хамгийн муухай нь албаар буруу чиглэлийн автобусанд суудаг хүн. Тэрний зорилго хүйтэн ч гэсэн автобусандаа суугаад гэртээ харих биш. Харин зорилго нь хэн нэгний гар утас, түрийвчийг хурдхан шиг аваад буух...

Хөдөөнөөс эмчлүүлэхээр ирсэн хөгшин настай хүн, сургалтын төлбөрөө тушаах гээд явж буй оюутан, тэнгэр шиг том гэдэстэй жирэмсэн эмэгтэй, хөгжлийн бэрхшээлтэй хүн гээд тэд хэнийг ч үл ялган өөрийн хэрэгцээг хангадаг.

Би бүх сууж, бууж байгаа хүмүүсийн эд зүйлийг хараад, хянаад байж чадахгүй. Зарим нь бүр чи харж байхгүй яасын гэж орилно, зарим нь чиглэлийн цаг доголдуулж нэг ч хүн битгий буулгаарй би бүгдийг нь шалгана гэх ч хүн бий.

Мэдээж өөрийн хөдөлмөр, үр бүртээлээрээ олж авсан эд зүйлээ хэн нэгэн бохир гартанд алдчихаар хэнд ч хэцүү.

Бохир гартангууд минь дээ, тэдэнтэй адил хөдөлмөрлөж үзээч...

Хэрэв энэ төрлийн гэмт хэрэг үйлдсэн тохиолдолд Эрүүгийн хуулийн 17.1

1.Бусдын эд хөрөнгийг хүч хэрэглэхгүйгээр, нууцаар, хууль бусаар авсан бол хоёр зуун дөчин цагаас долоон зуун хорин цаг хүртэл хугацаагаар нийтэд тустай ажил хийлгэх, эсхүл зургаан сараас таван жил хүртэл хугацаагаар зорчих эрхийг хязгаарлах, эсхүл зургаан сараас таван жил хүртэл хугацаагаар хорих ял шийтгэнэ.

2.Энэ гэмт хэргийг:

2.1.хүн байнга амьдрах, үйл ажиллагаа явуулах зориулалттай орон байр, тусгайлан хамгаалсан байр, агуулахад нэвтэрч;

2.2.түүх, соёл, шинжлэх ухаан, техник, технологийн хөгжилд чухал ач холбогдолтойд тооцож тусгайлан хамгаалсан эд зүйлсийг хулгайлж;

2.3.ноцтой хохирол учруулж, их хэмжээний эд хөрөнгийг хулгайлж;

2.4.учрах саадыг арилгах зорилгоор зэвсэг, тусгайлан бэлтгэсэн зэвсгийн чанартай зүйл хэрэглэж, машин механизм ашиглаж үйлдсэн бол хоёр жилээс найман жил хүртэл хугацаагаар хорих ял шийтгэнэ.

3.Энэ гэмт хэргийг:

3.1.байнга үйлдэж амьдралын эх үүсвэр болгосон;

3.2.зохион байгуулалттай гэмт бүлэг үйлдсэн бол таван жилээс арван хоёр жил хүртэл хугацаагаар хорих ял шийтгэнэ гэж заасан байна.

Дэлгэрэнгүй унших

Сэтгэгдэл

Цаг үе

Компанийн засаглалын тогтолцоог системийн инженерчлэлийн аргаар бэхжүүлэх талаар хэлэлцлээ

Огноо:

,

Компанийн засаглалын тогтолцоог үр дүнтэйгээр хэрэгжүүлэх нь аливаа байгууллагын урт хугацааны тогтвортой өсөлт, хөгжлийг хангахад чухал ач холбогдолтой.

Үүнтэй холбогдуулж Санхүүгийн зохицуулах хороо, “Залуу судлаачдыг дэмжих сан” болон “Санхүүгийн боловсролын зангилаа” ТББ хамтран “ISO 37000 стандарт дээр суурилсан байгууллагын засаглалын тогтолцоог системийн инженерчлэлийн аргаар бэхжүүлэх нь” уулзалт, хэлэлцүүлгийг энэ сарын 1-нд зохион байгууллаа.

“Залуу судлаачдыг дэмжих сан” ТББ-ын тэргүүн Д.Жаргалсайхан энэ үеэр сэтгэлгээний алгоритм, системийн логик зураглал, байгууллагын нэгдмэл зорилгыг хэрэгжүүлэх тохиргоо бүхий угсардаг загвар, компанийн засаглалын олон улсын стандартын шалгууруудыг системийн инженерчлэлийн аргаар хангах талаар танилцуулсан юм. Оролцогчдын зүгээс ISO 9001, ISO 37000 стандарт, Steward-Leadership болон Санхүүгийн зохицуулах хорооноос баталсан “Компанийн засаглалын кодекс” зэрэг засаглалын баримт бичгүүдэд тусгагдсан шаардлагуудыг шийдвэрлэхэд дижитал платформыг хэрхэн ашиглах мөн цаашид хамтран хэрэгжүүлэх шаардлагатай сургалт, судалгаа, шинжилгээний талаар санал солилцож, хэлэлцүүлэг өрнүүлэв гэж Санхүүгийн зохицуулах хорооноос мэдээллээ.

Дэлгэрэнгүй унших

Цаг үе

ЗТХЯ: Хамтарсан зохицуулах хорооны хурал боллоо

Огноо:

,

Зам, тээврийн хөгжлийн яам, Японы Олон Улсын Хамтын Ажиллагааны байгууллага (ЖАЙКА)  хамтран “Монгол Улсын зам цаг уурын нөхцөлд тохирсон авто замын хучилтын технологийн чадавхыг сайжруулах” төслийг 2019 оноос хойш дөрөв дэх жилдээ хэрэгжүүлэн амжилттай дуусган, хамтарсан зохицуулах хорооны хурлыг өнөөдөр /2023.02.02/ зохион байгууллаа.

Төрийн нарийн бичгийн дарга С.Батболд "Монгол орны байгаль цаг уурын нөхцөлд тохирсон авто замын хучилтын технологийн чадавхыг сайжруулах техникийн хамтын ажиллагааны төсөл”-ийг хэрэгжүүлэхэд бүхий талаар дэмжлэг туслалцаа үзүүлсэн ЖАЙКА-гийн Монгол дахь Төлөөлөгчийн газрын дарга Танака Шиничи болон япон мэргэжилтнүүд та бүгдэд талархлаа илэрхийлье. 

Цар тахлын нөхцөл байдлаас шалтгаалж Монгол Улсад ирж ажиллах боломжгүй болсон ч  төслийн хэрэгжих хугацааг нэг жилээр сунгаж, бид бүгд идэвхтэй хамтран ажилласны үр дүнд төсөл амжилттай дууслаа. 

Өнгөрсөн  хугацаанд төсөлтэй холбоотой 2 стандартыг боловсруулан Стандарт, хэмжил зүйн газрын даргаар батлуулан хэрэгжүүллээ. Зам, тээврийн хөгжлийн төв ТӨҮГ-ын төв лабораторид 30 нэр төрлийн 46 ширхэг тоног төхөөрөмж, дагалдах хэрэгслийг нийлүүлж, лабораторийн туршилт хийх сургалтуудыг амжилттай зохион байгуусан. Мөн 2021 онд ЗТХЯ, ЗТХТ-с 2 загвар төслийг, 2022 онд Нийслэлийн замын хөгжлийн газраас мөн 2 загвар төслийг санхүүжүүлж, нийт 4 загвар төслийг амжилттай хэрэгжүүлэн, загвар төслийн эхний мониторинг үнэлгээ хийсэн байна.

Төслийн хүрээнд хийгдсэн туршилт, загварын төслийн талаар эрдэм шинжилгээний өгүүллэгийг хамтран бичиж, олон улсын хуралд илтгэл тавьж, эмхэтгэлд нийтлүүлж, 2019, 2022 онд  19 мэргэжилтнийг Япон Улсад сургалтад хамруулсан байна. Төслийн техникийн семинарыг 2022, 2023 онд 2 удаа зохион байгуулж, нийт 200 авто замын инженер, техникийн ажилтныг хамруулсаныг хэлэхэд таатай байна. Өнөөдрийн хамтарсан зохицуулах хорооны хурлаар төслийн хүрсэн үр дүнг эцэслэн дүгнэнэ"  хэмээн хэллээ.

Дэлгэрэнгүй унших

Цаг үе

Монголбанк: Нэгдүгээр сард 519.8 кг үнэт металл худалдан авлаа

Огноо:

,

Монголбанк 2023 оны нэгдүгээр сард нийт 519.8 кг үнэт металл худалдан аваад байна. Дархан-Уул аймаг дахь Монголбанкны хэлтэс 44.2 кг, Баянхонгор аймаг дахь Монголбанкны хэлтэс 28.9 кг үнэт металл тус тус худалдан авсан.

Монголбанкны үнэт металл худалдан авах үнийг дэлхийн зах зээл дээрх үнээр тогтоодог. 2023 оны 1 дүгээр сард алт худалдан авах дээд үнэ 216,205 төгрөг байсан бол дундаж үнэ 210,307 төгрөг байв. 

 

Зураг 1: Монголбанкны худалдан авсан үнэт металлын хэмжээ (2018-2023/01)Зураг 1: Монголбанкны худалдан авсан үнэт металлын хэмжээ (2018-2023/01)

 

 

Зураг 2: Монголбанкны алт худалдан авах дундаж үнэ (2023.01)Зураг 2: Монголбанкны алт худалдан авах дундаж үнэ (2023.01)

 

Дэлгэрэнгүй унших

Санал болгох