Бидэнтэй нэгдэх

Цаг үе

Европын Парламент нь байгууллагын ил тод байдлын төлөө хүчтэй арга хэмжээг санал болгож байна

Огноо:

,

Европын холбооны Зөвлөл болон Комисс нь Парламентын хүсэл эрмэлзэлтэй нийцэж, Европын холбооны мөнгө угаахтай тэмцэх багц хуулийн дэвшилтэт заалтуудыг батлах ёстой.

Европын парламент бохир мөнгөнөөс хамгаалах хамгаалалтыг нэмэгдүүлэх ЕХ-ны хууль тогтоомжийн төслийн талаарх байр сууриа илэрхийлэв. Энэхүү хууль тогтоомжийг Европын парламентын талд хамтран тэргүүлдэг Эдийн засаг (ECON) болон Дотоод хэрэг, иргэний эрх чөлөөний (LIBE) хамтарсан хороод мөнгө угаахтай тэмцэх багц хуулийн төсөлд хэд хэдэн томоохон нэмэлт, өөрчлөлт оруулах төслийг баталлаа. ЕХ-ны Зөвлөл, Комисс, Парламент нь гишүүн орнуудын хэрэгжүүлэх эцсийн хууль тогтоомжийн талаар тохиролцоонд хүрэх хэлэлцээрийг эхлүүлнэ. Транспэрэнси Интернэшнл нь Европын парламентын нэмэлт, өөрчлөлтөд тусгагдсан хатуу арга хэмжээнүүд, ялангуяа Мөнгө угаахтай тэмцэх 6-р удирдамжийн шинэчилсэн найруулгыг сайшааж, тус найруулгыг Зөвлөл хүлээн зөвшөөрөхийг уриалж байна.

Транспэрэнси Интернэшнл байгууллагын авлигын мөнгөний урсгалын шинжээч Майра Мартини хэлэхдээ:

Өнгөрсөн оны сүүлээр ЕХ-ны Дээд шүүх компанийн ашиг хүртэх өмчлөлийн бүртгэлд олон нийтэд нэвтрэх эрхийг цуцалсны дараа ЕХ-ны мөнгө угаахтай тэмцэх багцыг сайжруулах хэрэгцээ шинээр гарч ирсэн. Европын парламент өнөөгийн сорилтод хариу үйлдэл үзүүлж, шинэ найруулга, заалтууд батлагдвал ЕХ-г компанийн нууцлалын эрин /secrecy era/ рүү буцахаас урьдчилан сэргийлэх тул бид бүхэн тус үйлдлийг сайшааж байна.

Санал болгож буй заалтууд нь шүүхийн шийдвэрийг хүндэтгэн харж байгаа бөгөөд ач холбогдолтой хүртээмжийг хангах чиглэлийг тодорхойлохын зэрэгцээ хууль ёсны ашиг сонирхлыг зөвхөн тохиолдол тус бүрээр үнэлдэг байсан өмнөх удирдамжийн дутагдлыг арилгах болно. Сэтгүүлчид, иргэний нийгмийн байгууллагууд, эрдэм шинжилгээний байгууллагуудыг ашиг хүртэгч эцсийн өмчлөгчийн бүртгэлд илүү өргөн хүрээтэй хандах боломжийг хангах нь тэдний бүрэн эрхийнхээ хүрээнд мөнгө угаах гэмт хэргээс урьдчилан сэргийлэх, тэмцэхэд туслах гол түлхүүр юм”

Транспэрэнси Интернэшнл байгууллагын ЕХ-ны бодлогын ахлах ажилтан Роланд Папп хэлэхдээ:

“Мөнгө угаахтай тэмцэх багц хуулийн талаарх Европын парламентын байр суурь амбицтай бөгөөд бохир мөнгөтэй тэмцэх шинэ боломжийг бий болгож байна. Бид одоо Зөвлөл болон Комиссоос үндсэн элементүүдийг эцсийн текстэд оруулахыг хүсч байна. Бид мөнгө угаахтай тэмцэх сайн нөөцтэй байгууллага, илүү хатуу дүрэм журмыг олж харах хэрэгтэй, эс тэгвээс ЕХ гэмт хэрэг, авлигаас олсон орлогыг найдвартай агуулах газар хэвээр байх болно."

Мөнгө угаахтай тэмцэх багц хуулийн төсөлд Европын парламентын саналууд нь бусад олон таатай арга хэмжээг багтаасан бөгөөд үүнд: мөнгө угаахтай тэмцэх байгууллагын эрх мэдлийг нэмэгдүүлэх; ашигт малтмалын эцсийн өмчлөлийн талаарх мэдээллийг заавал ил болгох босгыг 25 хувиас 15 болгон, олборлох салбарт үйл ажиллагаа явуулдаг болон мөнгө угаах эрсдэл өндөртэй компаниудын хувьд 5 хувь хүртэл бууруулах; алтан паспорт худалдахыг хориглож, алтан визний схемийг заавал шалгах ёстой гэх мэт байна.

https://www.transparency.org

Дэлгэрэнгүй унших
АНХААРУУЛГА: УИХ-ын 2024 оны ээлжит сонгуулийн хуулийн холбогдох заалтын хүрээнд тус сайтын сэтгэгдэл хэсгийг түр хугацаанд хаасан болно.

Цаг үе

Энхтайваны өргөн чөлөө дагуух автобусны буудлуудыг халаас зогсоолгүй болгоно

Огноо:

,

Энэ онд нийслэлийн хэмжээнд 10 байршилд шинээр зам барих бол 41 байршилд авто замыг шинэчилнэ. Тодруулбал, Саппорогийн уулзвараас Офицеруудын ордон хүртэлх авто замыг бүрэн шинэчлэх юм. Энэ хүрээнд Энхтайваны өргөн чөлөө дагуу автобусны буудлуудыг халаас зогсоолгүй болгоно. Ингэснээр нийтийн тээврийн автобус нэгдүгээр эгнээгээр чөлөөтэй зорчих боломж бүрдэх юм. 

Замын хөдөлгөөний аюулгүй байдлыг хангах, зохиомол түгжрэлийн шалтгааныг арилгах, нийтийн тээвэр хоорондын зайг алдагдуулахгүй байх зорилгоор 2022 оноос эхлэн зам дагуух зогсоолуудыг үе шаттай хааж байгааг нийслэлийн Замын хөгжлийн газрын дарга Б.Одбаяр онцолж байлаа. 

Түүнчлэн Энхтайваны өргөн чөлөөний авто замын засвар, шинэчлэлтийн ажлыг өнгөрсөн дөрөвдүгээр сарын 2-ны өдрөөс эхэлсэн. Ингэхдээ иргэдэд саад учруулахгүйгээр шөнийн цагаар буюу 22:00-06:00 цагийн хооронд авто замыг засварлан шинэчилж байна. Харин асфальтбетон хучилтыг амралтын өдрүүдэд хийж байгаа юм.

НЗДТГ-ЫН ХЭВЛЭЛ МЭДЭЭЛЭЛ, ОЛОН НИЙТТЭЙ ХАРИЛЦАХ ХЭЛТЭС

Дэлгэрэнгүй унших

Цаг үе

“Зээлийн апплейкешны эрх нэмэгдүүлж өгнө” гэж бусдыг залилжээ

Огноо:

,

Иргэн Б.П нь фэйсбүүк цахим орчинд “Nary Narut, Shimer shimka, Suki Nay, Anujin, Marlaa Marlaa, kimmyya InkIop” гэх нэртэй хуурамч хаяг нээн, түүнийгээ ашиглаж, “Токи.мн, Ленд.мнь Hipay” зэрэг зээлийн аппликейшны эрх нэмэгдүүлнэ" гэх зар оруулж хэрэглэгчийн нэвтрэх нэр, нууц үгийг хууль бусаар авч тухайн мэдээллээр иргэдийн цахим мэдээллийн сүлжээнд зөвшөөрөлгүйгээр нэвтэрч, олон удаагийн үйлдлээр зээл авч залилах, хулгайлах гэмт хэргийг үйлдэн их хэмжээний ашиг олж, амьдралын эх үүсвэрээ болгосон хэргийг илрүүлж, мөрдөн шалгах ажиллагааг үргэлжлүүлж байна.

Шалгалтын явцад гэмт этгээдүүд нь тухайн үйлдлийн аргыг ашиглаж, олон иргэдийг хохироосон байж болзошгүй нөхцөл байдал тогтоогдож байгаа тул дээрх нэр бүхий цахим фэйсбүүк хаягтай холбогдон зээлийн аппликейшны эрхээ нэмэгдүүлэх гэж хувийн мэдээллээ өгч, залилах гэмт хэргийн хохирогч болсон иргэд цагдаагийн байгууллагын 8822-2255 дугаарт холбогдохыг зөвлөлөө.

Хувийн мэдээллээ алдах нь цахим гэмт хэргийн хохирогч болох гол шалтгаан болж таныг санхүүгийн эрсдэлд оруулах аюул дагуулдаг гэдгийг ямагт анхаарч, таатай санал бүхий мэдээллүүдэд хянуур байж, дээр дурдагдсан эрсдэлээс урьдчилан сэргийлэхийг анхааруулж байна.

Дэлгэрэнгүй унших

Цаг үе

Хүннү хотын тээвэр логистикийн талаарх мэргэжлийн холбоод, компаниудын саналыг сонсож, ажлын хэсэг байгууллаа

Огноо:

,

Улаанбаатар хотын хүн ам өсөх тусам тээвэр логистикийн цогц, шинэлэг шийдэл хэрэгтэй болсон. Тиймээс Хөшигийн хөндийн нисэх онгоцны буудлыг түшиглэсэн анхны дагуул хот Хүннү хотод тээвэр логистикийн нэгдсэн төвийг нийт 1019 га талбайд барина. Үүнээс 400 га талбайд тээвэр логистикийн бүсийг байгуулах юм.

Тээвэр логистикийн бүс байгуулахтай холбогдуулан мэргэжлийн холбоод, үйл ажиллагаа эрхлэгч компаниуд, экспертүүдтэй өнөөдөр хотын дарга Х.Нямбаатар болон нийслэлийн холбогдох албан тушаалтнууд уулзаж, санал бодлыг нь сонсож, хэлэлцүүлэг хийлээ. “Хүннү хотын тээвэр логистикийн бүсийн хөгжлийн стратеги” хэлэлцүүлгээр оролцогчдын санал хүсэлтийг сонсож, тээвэр логистикийн төвийн төлөвлөлтөд тусгах ажлын хэсгийг байгууллаа. Ажлын хэсгийн ахлагчаар нийслэлийн Санхүү, эдийн засаг, хөгжлийн бүтээн байгуулалтыг эрчимжүүлэх төсөл, хөтөлбөрийн зохицуулагч Л.Хосбаяр ажиллана.

Хэлэлцүүлгийн үеэр хотын дарга Х.Нямбаатар үг хэлэхдээ Улаанбаатар хотыг 2040 он хүртэл хөгжүүлэх хөгжлийн ерөнхий төлөвлөгөөнд одоогийн суурьшлыг задлах дагуул хотын төлөвлөлтийг тусгасан. Хөшигийн хөндийн олон улсын нисэх онгоцны буудлыг түшиглэсэн анхны дагуул хотод тээвэр логистикийн бүсийг бий болгох нь олон давуу талтайг онцоллоо.

Өнөөгийн Улаанбаатар тээвэр логистикийн хувьд үр ашиг, бүтээмж багатай, ажиллагаа ихтэй. Төмөр замын өртөөн дээр ирсэн чингэлгүүдийг гар аргаар ангилан ялгаж, 10 терминал руу цөөн тооны вагоноор түгээдэг. Нэг чингэлэгт ногдох зардал өндөр. 10 терминал бүрийн тоног төхөөрөмжийг бүрэн хүчин чадлаар ашигладаггүй. Терминалууд дээр буусан ачааны 40 орчим хувийг эргэж орон нутагт түгээдэг. Логистик компани бүр өөрийн талбайтай болох хүсэлтэй боловч нийслэлд зай талбай байхгүй. Хүннү хотын тээвэр логистикийн нэгдсэн төв байгуулагдсанаар эдгээр асуудлыг бүрэн шийдвэрлэх боломжтойг хэлэлцүүлэгт оролцогчид хэлж байлаа.

Хэлэлцүүлэгт Хүннү хотын Захирагчийн чиг үүргийг хэрэгжүүлэгч, Засгийн газрын бүрэн эрхт төлөөлөгч М.Батбаяр “Хүннү хотын тээвэр, логистикийн бүсийн төлөвлөлт”,  Улаанбаатар хотын Ерөнхий архитектор Ч.Төгсдэлгэр “Улаанбаатар хотын 2040 он хүртэлх хөгжлийн ерөнхий төлөвлөгөөний тээвэр, логистикийн төлөвлөлт”, Монголын тээвэр логистикийн түншлэл мэргэжлийн холбооны ерөнхийлөгч А.Мөнхболд “Төр-хувийн хэвшлийн түншлэлийн эрх зүйн орчин: Боломж ба сорилтууд” сэдвээр илтгэл хэлэлцүүлэв.

Хүннү хотын тээвэр логистикийн нэгдсэн төв байгуулагдсанаар дараах ач холбогдолтой.

  • Монгол Улсын худалдаа, тээврийн дэд бүтцийг сайжруулж, өрсөлдөх чадварыг нэмэгдүүлэх,
  • Тээвэр логистикийн зардлыг бууруулж, эдийн засаг, бизнесийн өсөлтөд эерэг нөлөө үзүүлэх,
  • Олон улсын техник, технологийг нутагшуулан, хотын доторхи ачаа урсгалыг зохион байгуулах,
  • Улаанбаатар хотын түгжрэлийг бууруулах, төмөр замын эрчмийг зохицуулах,
  • Логистик төвүүдийн агуулахуудыг хотоос гаргаж, хадгалалтын зардлыг бууруулах,
  • Орон нутаг руу чиглэсэн барааны урсгалыг хотын гадна талд төвлөрүүлэх давуу талтай.

Дэлгэрэнгүй унших

Санал болгох